Visverbod Chris Agterbosvijver

Vrijdag, 4 augustus 2017

Vanaf 4 augustus 2017 geldt er een visverbod aan de visvijver van recreatiepark Het Hulsbeek, (Chris Agterbosvijver, CAV). Er is botulisme geconstateerd.

Afgelopen dagen hadden we het al een beetje in de gaten: er hing een groene waas over de visvijver en er waren wat dode eenden gevonden. Omdat er verdenking was van botulisme zijn we in overleg met Het Hulsbeek en het waterschap en hebben we de afgelopen dagen de vijver goed in de gaten gehouden. Dode eenden zijn geruimd en onderzocht, er blijkt inderdaad botulisme te zijn.

Vandaar dat het bestuur heeft besloten om tot nader order een visverbod op de CAV in te stellen.
Wij houden de vijver in de gaten en zullen via onze website, Facebook en Twitter melden als er weer gevist kan worden.

Bij de visvijver worden vandaag waarschuwingsbordjes geplaatst met het advies niet het water in te gaan, niet te vissen en honden aangelijnd te houden. Vechtstromen houdt de komende dagen extra inspectierondes om dode dieren onmiddellijk weg te halen. Verder wordt zuurstofrijk water ingelaten in de visvijver.

Zie ook communicatie: