Tussenstand roofviscompetitie 2018

Zondag, 2 december 2018

Inmiddels hebben we al vier roofviswedstrijden gehad en hebben we er straks in januari nog één te gaan. Even een update:

De 1e wedstrijd was aan de Bornse beek. Wesley wist een goede stek te vinden waar hij met 6 baarzen (tussen de 17 en 22 cm) een goede start van de competitie maakte. Vismaatje Jop werd met 3 baarsjes derde. André zat daar met een snoek van 64 cm tussen en Herbert sloot de vangsten met een snoekje van 37 cm.

De 2e wedstrijd in Lattrop beloofde veel goeds. De vangstberichten waren goed afgelopen week, maar met 5 deelnemers wist slechts Jop één snoekje van 30 te vangen…. Balen!

De 3e wedstrijd aan het Twente kanaal ging qua vangst weer wat beter. Herbert wist de tot nu toe grootste baars te pakken van 28 cm. Totaal ving hij 95 cm aan baars. Maarten meldde zich deze wedstrijd ook en ving meteen 48 cm aan baars. Vlak daarachter ook nieuwkomer Rutger met twee baarsjes van totaal 40 cm. Verassing van de dag was Martijn, die de eerste snoekbaars (43) van de competitie kon vangen.

De 4e wedstrijd aan het kanaal Almelo-Nordhorn. Met slechts vier deelnemers een lage opkomst. Jop deed met 5 baarzen goede zaken op zijn concurrent Wesley en schoot hem voorbij in het klassement. Herbert wederom een mooie snoek van 58 cm. Winnaar van de dag was Maarten met zowel baars als snoek, dus ook 15 bonuscentimeters!

Met nog één wedstrijd te gaan, staan de zaken er als volgt voor:
  1. Herbert 190 cm (grootste baars 28)
  2. Jop 139 cm
  3. Maarten 131 cm (2e grootste baars 25)
  4. Wesley 116 cm
  5. André 64 cm (grootste snoek 64)
  6. Martijn 43 cm (grootste snoekbaars 43)
  7. Rutger 40 cm

De centimeters liggen dicht bij elkaar, er kan nog flink wat veranderen. Twee dikke 80ers is niet ondenkbaar, evenals een baars van ‘slechts’ 30 centimeter… De laatste wedstrijd kan het alle kanten op. We verzamelen bij ons clubgebouw en om 10.00 uur mag iedereen op pad om in VISpas water te gaan roofvissen. Om 13.00 uur zijn we weer terug en is de roofviskampioen 2018 bekend. We verdelen dan 4 mooie complete hengels voor de:

• Competitiewinnaar
  • Grootste snoek