Twentse jeugdcup 2014

Verslag Twentse Jeugd Cup 2014 georganiseerd door ‘t Vangertje.

Op zaterdag 14 juni werd er wederom gevist om de felbegeerde Twentse Jeugd Cup. Helaas had Haaksbergen afgezegd en moesten de jeugdvissers van OHV uit Oldenzaal en de jeugdvissers van ’t Vangertje uitmaken wie de cup met de grote oren dit jaar in de kast mag zetten. De wedstrijd vond plaats in Denekamp aan de mooie vijver op ’t Goor. Het enthousiasme van de jeugdvissers was ruimschoots aanwezig. Het weer werkte goed mee en bijna iedereen wist vis te vangen. Gaandeweg de wedstrijd bleek dat er heel sporadisch een brasem werd gevangen en voor de rest was het allemaal kleine visjes wat de pot schafte. Iedere deelnemer kreeg tijdens de wedstrijd een lekkere traktatie en een blikje drinken. De aanwezige ouders en begeleiders genoten volop van de zon, van de prestaties van hun vissers, natuurlijk van een kopje koffie en een lekker plakje cake die een van de moeders had gebakken. Om 16.00 uur werd de wedstrijd beëindigd en kon de vangst gewogen worden. Het bleef spannend wie de beker had gewonnen. Maar voor dat dat bekend werd gemaakt, werd de individuele prijzen uitgereikt. Natuurlijk had ’t Vangertje voor elke deelnemer een leuke attentie los weten te peuteren bij de hoofdsponsor Hengelsportcentrum Voorhuis uit Albergen. Iedereen kreeg nl een tuigje met daaraan geknoopt een waardebon van € 5,00. Een leuk gebaar van deze goeie sponsor.
De uitslag:

6. Loek Vennegoor200 gram OHV
7. Job Wolkotte140 gram ’t Vangertje
    Bjarne Christenhusz 0 gram OHV

Hierna werd bekend gemaakt dat de jeugdvissers (voor het zoveelste jaar) de beker met de grote oren een jaar mogen poetsen. Het gaat er nl om wie het minst aantal punten heeft. OHV had 63 punten en ’t Vangertje 48 punten. Wederom een zeer geslaagde dag met een uitstekend resultaat van onze trotse jeugdvissers.