Ontknoping roofviscompetitie

Zaterdag, 12 januari 2019

Een verslag van de laatste roofviswedstrijd.

Vandaag verzamelden we iets vroeger dan anders in de hut, voor onze Wiedenbrückers en eigen deelnemers was door Johan een heerlijk ontbijtje geregeld! Vandaag ook twee nieuwe jeugdleden die voor het eerst meededen aan onze roofviswedstrijd.
Om 9.55 de laatste uitleg over de reglementen en om stipt 10.00 ging eenieder naar de waterkant.

De Wiedenbrückers vermaakten zich aan de Lolee in Almelo, daar vingen David en Kalle ieder een snoek, en werd er ook nog een verspeeld. Herbert, tot dan toe koploper in de competitie, vertrok richting zijn vertrouwde stek aan het kanaal Almelo-Nordhorn. Wesley en vismaatje Jop gingen samen met Sem en Niels naar de surf. Daar komen de laatste tijd ook goede vangstberichten vandaan. André probeerde eerst op de CAV een dikke baars te vangen, en toen dat niet lukte, werd de Gammelkerbeek afgestruind. Jeffrey en Jan hadden een plannetje gemaakt om de stadswateren in Oldenzaal te bevissen.

Vandaag was er nog echt van alles mogelijk, zie onze eerdere berichten op onze website. En er gebeurde ook genoeg! Als eerste Wesley met een mega vangst, op de surf had een snoek van maar liefst 102 centimeter zich vergist! Dat was dus de grootste snoek van de hele competitie. Echter: had Wesley ook al eerder een paar goede vangsten gedaan en kwam hiermee virtueel bovenaan in de competitie te staan, boven Herbert. Aangezien Herbert ‘altijd wel wat vangt’, werd het erg spannend. Jop had ook een snoekje van 59 cm gevangen.

Vandaag werd er ook op baars gejaagd. Herbert had de grootste van 28 cm, daar was overheen te komen en dat lukte Jeffrey ook met een mooie baars van 34 centimeter. Dat bleek uiteindelijk ook de grootste te zijn, en daarmee had Jeffrey een hele mooie hengel gewonnen. Vandaag helaas ook weer wat nul-vangers. En eindelijk kwam Herbert binnen. Spannend, hoe zou de strijd zich ontknopen? Helaas had Herbert vandaar geen vangst. Dat betekende dat Wesley de roofviskampioen van de OHV is geworden! En dat zijn mega-snoek niet in aanmerking kwam voor een 2e hengel, die ging naar de volgende grootste snoek en dat was die van André uit de eerste wedstrijd, 64 cm. De enige snoekbaars van deze competitie werd gevangen door Martijn (43 cm) en ook hij verdiende daarmee een hele mooie hengel.

De prijzen zijn verzorgd door Hengelsport Jos ter Brugge Hengelo. Er waren vier hele mooie complete hengels met molen, lijn, foudraal en hengelbandje bij elkaar gezocht. Wesley koos voor de Ultra-Light, André ging voor de stevige spinhengel om mee te dood-azen. Jeffrey pakte de medium spinhengel, en voor Martijn bleef dan de laatste medium spinhengel over.

Namens de wedstrijdcommissie bedanken we alle deelnemers!
En uiteraard onze sponsor Jos ter Brugge Hengelo!